Påskdagen

Igår var det påskfirande hemma hos Mari och Lasse fast utan något påskigt. Christian och jag hade med oss fläskfilé som lasse grillade ute i kylan och det var verkligen hur gott som helst, som jag saknat grillen. Även fast det inte blev riktigt samma sak när man inte kände grilldoften. Vi åt maten och pratade och skrattade,  precis som vanligt. Till efterrätt fick vi påskbakelse, rulltårta garderad med grädde och persikohalvor, yummie. Vi startade också en omgång TP som vi tävlade i parvis, det tog några timmar men tillslut lyckades Christian och jag faktiskt vinna alltihopa. Frågesportspel är lite av min grej, tur att jag får brilljera nångång då både minigolfen och bowlingen gick åt skogen p.g.a av mig trots att min Christian är hur duktig som helst. Vid halv 12 traskade vi hemåt i kylan, jag hade redan förstått att det skulle bli kallt och packa ner överdragsbyxor för att inte frya allt för mycket, men trots detta så trängde sig dom där 10 minusgraderna sig in och jag var så himla frusen när vi väl steg in genom dörren. En supertrevlig kväll : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback