Tjejfilmer

Jag är verkligen stormförtjust i "tjejfilmer", ni vet det där om att en  tjej blir kär i skolans snyggaste kille, hon gör sedan allt för att de ska bli tillsammans och sedan lever de lyckliga i alla sina dagar. Ett lyckligt slut är nästan ett måste för att jag ska tycka om filmen, man sitter bara där och väntar på att de ska bli tillsammans eller återförenas. Ofta känner jag mig så där äckligt lycklig efteråt, nästan som om det var jag själv som fått prinsen(vilket jag också har). åh det är underbart!

Tjejfilms favoriter som jag sett både 1 och 2 gånger :)

Notting Hill

 
Helt klart en av de bästa filmerna jag någonsin sett, jag tror nog att det är min absoluta favorit film alla kategorier. Jag kan inte hålla tårarna borta under trädgårdsscenen då Ronan Keatings låt spelas "when you say nothing at all". Helt underbart.

Pretty Women

 
Ja vem har inte sett denna klassiker (får man kalla den det). Jag tror nog att varenda girly girl har suttit och grinat och skrattat åt denna underbara film. Julia Roberts är fantastisk!

Hundtricket


Den bästa svenska "chickmovien" helt klart. Precis min stil, en romantisk komedi med många skratt. Linus Wahlgren rollfigur är ju så himlarns gullig. Inte helt fel att det finns en hel del snyggingar med i filmen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback