Julbordet

igår var vi på julbord på Slottsmässen, det var mormor som bjöd och vi hade det trevligt.
Dock åt jag endast 2 prinskorvar, några kex åh så lite godis såklart:) Jag är verkligen inget fan av julbord, det kan jag säga. Medans alla andra går upp ett par kilo, är julen för mig rena bantningen.

Granen står på plats och lyser, den serut precis som jag vill (förutom att den är i plast) Christian var snäll och lät mig bestämma hur kulorna skulle hänga.
Bono och granen är inte riktigt kompisar ännu, hon "skäller" (ja hon är en katt) lite på den varje gång hon trippar förbi, slår lite på kulorna och är sedan nöjd. Hon har nog insett att den är lite förstor för att böli nerbrottad av henne. Dessvärre gick det inte likabra för den guldiga (rätt så stora) tomten jag inhandlat. Varje gång hon såg den gick hon till attack, välte den och började käka på skägget. Tomten vilar nu i tryggt förvar högst upp i bokhyllan, där även pepperkakshuset står. Det är inte det lättaste att fira jul med en nyfiken, liten katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback