Godmorgon, Godmorgon

Måndag, 20 augusti. Idag börjar skolorna här i Finspång,
men inte för mig. Känns skönt att slippa den där ångesten,
den som kommer söndagskvällen innan det är dax att börja gå upp tidigt,
bänka sig i skolan och ta in enormt mycket information,
som man sedan måste minnas den dagen det är prov.
Prov är egentligen det ända jävliga i skolan,
resten av dagarna var ju faktiskt ganska så bra när man tänker efter,
man träffade sina kompisar varje dag, man hade kul,
man gjorde saker.
Känns egentligen lite hemskt att aldrig få gå tillbaka till detta.

Nu har jag filosoferat färdigt för denna veckan.
Igår var vi hos min faster som fyllde år,
var så roligt att träffa alla kusinerna :)
blir ju inte så ofta nu förtiden tyvärr.

Skorna ska på, jackan också, dörren ska låsas,
sedan tar jag mig en promenad hem i solen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jobbigt med skola, men tur att man börjar förns halv ett :D ettorna har ju som sagt fullt upp nu =) hehe.

Postat av: Lina

Mästa gång det äntligen min tur också! Att ta studenten alltså.. hihi

2007-08-20 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback