Vi grävde brons i Göteborg

huuu, i'm home :) ja hur ska jag beskriva helgen ? Underbar räcker lixsom inte.

Fredag
Bussen avgick vid 12 tiden och alla var glada, skrattade och uppspelta till tusen. äntligen påväg. Film visades för att vi skulle hålla oss lite lugna. Vi stannade och åt på vanliga stället, maten var helt okej, lite dyr bara :P Lasta in alla i bussen oh nu var det inte långt kvar , vi närmade oss resans mål. Vi såg den, Balder, alla skrek och det gick inte att få nån ordning, nu var vi framme. incheckning på hotellet, lära sig vart allas rum var och upppackning av väskor. Hanna , Jenny och jag bestämde oss för att göra stan osäker. 7 eleven blev första stopp och vi handlade godis till kvällen tv. Vi strosade omkring lite här och var och trivdes i vårsolen. Hampus följde med oss till konsum oh vi köpte te. Pizzerian blev sista stoppet innan vi begav oss till hotellet med våra rykande kartonger. vi had elite problem med att hitta bestick men hanna och jenny raggade upp platsbestick på konusm, hallelulja. Lungt tv tittande med albin brevid oss i sängen. han pratade och skrattade som alltid. vi ville strypa honom. Vid halv elva gick hanna, hampus och jag till stationen för att möta pegado som kommit med tåget, där träffade vi ock malin och johannes som hängde med oss till hotellet. Vi somnade gott den kvällen.

Lördag
Vaknade vid 7 för att hinna med så mycket som möjligt av Göteborg. Vid 8 möte vi malin och tog oss ner till frukost buffen, oh herrgud. det var nog inget som inte fanns där. fullt med goda saker. Fullt med folk var det ock, alla ville visst äta den tiden. Mätta oh belåtna gick vi till rummen och gjorde oss redo för en dag på aveyn. Jag, jossan, jenny oh hanna begav oss av och sprang i affärer tills vi var helt slut. Solglasögon lyckades jag shoppa, jag älskar dom. men min klänning den fanns inte :/ Solen stekte och vi gick i linnen, snabbade oss bort till tävlingshallen för att hinna se Jontes match, och vi kom precis lagom. Jag vinkade precis när han gick upp på mattan , oh han såg mig. Tyvärr förlorade han, oh papps å Örjan säger att det  var mitt fel, för att jag distraherade honom. men jag tvivlar. han mådde juh inte bra stackrn. Klockan närmade sig tre och vi intog Liseberg i solsken. Det fanns inget på nöjesfältet vi inte åkte, vi sprang runt . runt och gjorde allt man kunde och lite till. Framåt kvällen mötte vi Jonte, han hade feber oh orkade därför inte åka med oss :/ tråkis :( men vi fortsatte tills det stängde. Stora fyverkerier eftersom det var invigning. Jag vart pizza sugen så vi gick till våran favoripizzeria och trängdes med 15 andra brottare, tillslut lyckades vi få vår pizza oh gick tillbaka till hotellet. Jag ringde robin och pratade en stund. sen var det sängdax, hanna och jag pratade hur länge som helst. ämnena är hemligsämplade.

Söndag
Uppstigning 7, intaging av frukost vid 8. Lika bra att passa på tänkte vi. Vi packade väskorna och fixa till oss själva så vi åtmisntone kunde visa oss ute bland folk. Dagen skulle vi tilbringa i en gympahall med 600 andra svettiga männiksor. Emil skulle köra precis när vi kom dit, och sjäälvklart vann  lillebror. Snabbt och enkelt sprang (ja riktigt fort ock) hanna och jag till hotellet och hämtade väskorna, lite saktare sprang vill tilbaka oh hann till Malin skulle brottas. Emils tur igen och vi var nervösa till tusen. han förlorade, men det var ock den enda matchen han förlorade under hela tävlingen. Nu var alla andra finspångare ute och bara emil kvar. vi köpte lite glass sa hejdå till Jonte och sen var det dax. alla var nervösa, nu gällde det, bronsmedalj eller 4:a. vi höll tummarna. första perioden förlorade han. vi gav nästan upp hoppet. men efter pausen tog han igen, drog en mara åh fick motståndren på fall, vi var i exats. skulle han orka hålla? ja, självklart, det är juh min bror vi pratar om. så en hedrande 3 plats, utav 42 personer. 3 bäst i norden är han nu :) och när han vann var det nära till tårar. alla var så stolta och ville kraama om honom. MC donals en snabbis oh sen mot liseberg, vi åkte karuseller och spelade i flera timmar. detvar nästa tomt på folk eftersom vädret nu var lite dåligt. men skoij det var det. ett skoskav var tyvärr det enda jag fick med mej därifrån. så hampus bar mej från liseberg till bussen. Alla var trötta och fulla av godis, hur många stjärvinster som helst fick vi med oss hem. Filmvisning och tiden gick fort. vi stannade oh jag åt hamburgare. det var gott även om jag redan ätit det 4-5 gånger denna helg. In i bussen för alla ville hem fort. det känndes tråkigt när vi steg av och resan var över. men kul det har vi haft. Bästaste helgen på väldigtväldsigt länge :) jag älskar er brottarpojkar<3

Emil imponerade på mattan

Trots konkurrens av ytterligare 41 brottare i pojkarnas 47-kilosklass fixade Finspångs AIK:s Emil Tapper bronset i stortävlingen Soft Touch Open i Göteborg.
- Otroligt bra, Emil fick verkligen betalt för all träning under hela säsongen, säger Faiks tränare Örjan Fritiofsson.
Pierre Edlund (junior 84 kilo) och Malin Fritiofsson (flickor 52 kilo) tog sig vidare till andra dagen, men blev utslagna före medaljmatcherna.
Robert Gustavsson, Rikard Pegado, Sebastian Roos och Timo Mildh hade tävlat färdigt efter första dagen.

Kissssses and looves *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback