Påskafton

Titta ut genom fönstret och man skulle nästan tro att det är julafton istället för påskafton, men vi får väl vänja oss vid att vädret gör som det vill.

Var hos mormor på påskmiddag igår, påsk/julbord är verkligen ingenting för mig, tycker faktiskt inte om något. Köttbullar är det inget fel på i vanliga fall på på ett julbord/påskbord äter jag dom inte. Prinskorv åär inte heller någonfavorit, det kan jag ta i värsta fall bara för att inte få en helt tom tallrik. Så igår åt jag lite kex och mackor istället, efterrätten var däremot supergod, mandeltårta. Sedan fick vi som vanligt varsit påskägg. Christian som jobbade kunde inte följa med så när middagen var slut åkte jag hem till mina gullegrisar(chrille och bono) och tittade på Så ska det låta.

Idag ska vi hem till mig och fira påsk, men utan påskmat! Var tänkt att vi skulle grilla, men vädret har ju inte riktigt vart inne på samma spår så istället blir det fläskfile och potatisgratäng. Underbart gott. Påskägg blir det också såklart, med massa gott godis, eftersom jag har fått agera påskhare i år och fyllt äggen.


Kommentarer
Postat av: Fani

hehe ja, det förstår jag, man vänjer ju sej liksom. eller hur, växthuseffekten is fucked up, starting to freak me out fan! :| oj, många påskägg med andra ord hehe ;) själv har jag två stycken, ett stort och ett lite mindre, blir nog en hel del smaskande idag skulle jag tro 8) haha, inte såg du ut som en svamp i den inte, tyckte du var jättefin, passade dej hur bra som helst! :) (Y) jaha okej då förstår jag, skulle allt bra gärna villja se håkan live alltså, det vore ju verkligen grymt! tycker du inte om påsk/jul-bord? i totally love it, äter alltid som en galning, gaha x( men men, smaken är som baken i guess ;) alltid lika trevligt (och framförallt GOTT) att grilla ju, hoppas ni fick ett mysigt påskfirande hemma sen då :) pusspuss darling!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback