I vår ovackra vita vintervärld

Klockan ringde halv 6 imorses och jag var inte det minsta sugen på att stiga upp, för bredvid mig låg (för ovanlighetensskull vid den här tiden) en snygg, het man. Men plikten kallade och jag fick tassa upp för att mötas av en inte så vacker vit vinter värld. Jag slocknade vid kvart över 7 igår kväll och då hade inte snön hunnit lagt sig så jag gick en smärre chock. På med termobyxor oxh långkalsonger, raggsockar, stövlar, vantar och mössa. Låset på cykeln hade frusit så jag fick nästan springa för att hinna till jobbet. Jag hade ju öppningen och var tvungen att vara där först. var helt svettig och dan när jag kom fram, trots att jag knäpte upp jackan och tog av mig vantarna efter halva vägen.

10 tvååringar hade vi att ta hand om idag, vilket är väldigt mycket. Hög ljudvolym, skrik och gråt, men trots det är dom ju supersöta. Är hur mysigt som helst när dom kryper upp i famnen och kramas. Fast när man varit en dagpå småbarn känns det superlyxigt att får komma in till dom stora barnen.

Imorgon ska vi ha lite påskfirande på dagis, barnen ska vara utklädda sedan blir det lite påsksånger med alla avdelningar. Jag skippar nog utklädningsdelen denna gång. Får räcka med att jag var pirat där under halloween.

Föresten saknar jag mina små älsklingar så jäkla mycket!

image288

Kommentarer
Postat av: Fani

att stiga upp halv sex är ju inte det roligaste direkt ;/ speciellt inte när man har killen sussandes brevid förstår jag. så tråkigt att jag & almir bor i olika städer och inte kan sova tillsammans alltför ofta, för det är ju så mysigt att vakna med killen brevid sej menar jag! förstår att det blir svårare att gå upp ;) det kan va rätt skönt med kallt väder, då man har varma kläder och inte fryser, om du förstår vad jag menar. men inte nu, nu ska det va vår och sol som sagt hehe. kul att få variera lite, med lite större & mindre barn sådär, antar att de lite äldre är något lättare att ta hand om ibland. vilken mysig bild, hihi :) hade bäst gumman, pusspuss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback