en himla trevlig nyårsafton

Vid sex tiden på kvällen anlände vi allihoppa till Pirvägen, förutom dom som redan befann sig där förståss. Vi drack glögg och åt skumtomatar tillsammans i soffan medans vi väntadem på att äggklockan skulle ringa och bekräfta att maten var färdig. Det var en stor buffé Mari tillagat med en massa gott :) Fast först blidde det förrätt såklart. Det blidde en väldigt lång middag med god mat, mycket att dricka och förjävla bra sällskap. En massa roligt prat, även om jag mest lyssnade för att hänga med på allt roligt som alltid berättas i Christians familj. 

Dax för provskjutning av raket, Micke och Andreas hade hand om detta. och somvi gissasn redan innan, gick det lite snett och Andreas fick springa för glatt livet för att inte bli träffad av raketen. Efterätt serverades och det mumsade vi gladligen i oss. Chips , ostbågar och nötter serverades efter efterrätten. Vi fortsatte att prata, all fick sumera 2006 med bästa och sämsta händelse. det blidde många skratt under kvällen. Klockan närmade sig tolvslaget och vi alla gick ut.

Jag frös såklart eftersom jag hade mkina tunna strumpbyxor, men Christian stod och höll om mig, så det gick fint. Champange severades och raketernan sköts. Massa kramar och gott nytt år hälsningar. Peter fotade med sin kamera och jag tror det blidde riktigt bra bilder. Linda lyckades få in en hel del träffar med sin kamera.

Då var det 2007 och alla samlades åter igen i soffan där kvällen sedan avlsutades med både Gustav Wasa, Mark Levengood och en massa sport årtal.

Nyårsafton var toppen:)

Kommentarer
Postat av: candy

gott nytt år, lite försent :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback