Kom ihåg mig då

här sitter jag igen, försöker att förstå vad som har hänt. det är en bra början, när jag tänker tillbaka kan jag inte riktigt fatta. alla orden var dom påriktigt? älskade du mig nånsin så som du sa, eller vad det bara ovishet om vad "äkta" kärlek verkligen var? Jag skulle så gärna vilja veta, fast kanske är det bra att jag slipper. Kommer du ihåg allt vi sa, allt vi gjorde. kommer du ihåg våra sömnlösa nätter som vi pratade oss igenom  det enda som gick därifrån den natten var telefonledningar o tågräls. Jag minns allt som om det vore igår. det går inte att komma undan. snart är det två år sedan vi lärde känna varandra, efter den dagen var vi oskiljaktiga i över ett år. men nu ? vad har hänt? du pratar inte ens med mig, jag vet inte vad som sker i ditt liv. förut visste jag allt. du berättade sånna saker som ingen annan visste, vi utbyte hemligheter, ibland utan ord. med bara blickar kunde vi visa varandra hur vi kände och vad vi ville. men är det så längre? är det någon som kan tolka dig som jag gjorde? Det finns inget att fundera över, detta är nuläget, det är så här våra liv är idag. vi lovade att aldrig glömma, minns du? har du hållt löftet. eller är det bara ärren som påminner dig ibland? Jag vet att jag aldrig kommer glömma, att jag aldrig kommer släppa. det finns så mycket jag vill att du ska veta, att du ska förstå . men orden räcker inte till, och dina öron är inte öppna. du hör inte, du vill inte. jag måste lära mig att acceptera, men det är inte enkelt. det är svårt att glömma, det är svårt att älska.

När vinterisen ligger klar
Kom ihåg mig då
Finns du kvar

När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
Kom ihåg mig då

När du har varit i alla vrår
och testat allt som går och
när du tröttnat
Kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då

Jag vet inte om du kommer ihåg domdär orden, om du kommer ihåg din kärlek bakom när du berättade dom för mig? antagligen har du förträngt dom, skuffat undan. det är mycket som har hänt sen dess. det har vart bråk, tysta månader utan att vi ens andats för varandra, kärlek, nya och gamla! Jag har så mycket som påminner om dig, så mycket saker så mycket minne, så mycket känslor. jag måste få visa, snälla låt mig!  När du tagit första bästa tåg och gör vad som helst för en dialog. Jag vill att du lovar att minnas, i djupet av ditt hjärta. jag har gett dig mitt, tar du det så glädjer det mig, men du ska veta , det är alltid öppet för dig. Ingen tar nånsin din plats, ingen kan nånsin ersätta dig. mina tårar faller fortfarande för dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback