Resumé av året som gått

ja då här i nyårs skiftet verkar det vara otroligt populärt att resensera, utvärdera och sumera året som gått. gärna lite om varje månad. jag minns tyvärr inte allt som hänt i början av året, men jag ska väl inte vara sämre och berätta lite hur jag hade det 2006.

början
Det nya året kom med dunder och brak. minns egentligen inte så mycket från januari och februari. men jag var lycklig, levde livet med flicksen och hade det jäkligt kul. Vi matade ankor, fikade, tittade på film och njöt av vår tid tillsammans. Skolan tickade på som vanligt och vi var nu tre tjejer som umgicks ständigt. elin, madde och jag. Det var sportlov. sedan kom våren. Familjen var iväg till Cypern en vecka, och det var underbart. Kom hem med en hel massa grejjor, och en liten solbränna. En Göteborgstripp i slutet av april tillsammans med hanna och brottargänget. Trevligare än någonsin. Vi njöt av solen, sprang på Liseberg, shoppade på Avenyn och allt var bättre än någonsin. Maj försvann och sommaren stod för dörren.

mitten
Här börjar den bästa tiden, jag träffade min älskling. Det var i början av juni vi upptäckte varandra. Träffades dagen innan skolan slutade och har knappt varit ifrån varandra sedan dess. Kunde det bli en bättre start på sommren? Jag var kär, och tillsammans var vi galna. Vi uppgicks 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. och vi älskade det. En massa härliga grillkvällar, sena nätter med promenader genom stan, en enorm värme och därför också fler tusen glassar. Helt klart den bästa sommaren i mitt liv. Det gick fort, lovet var över och jag börjde min tredje och sista termin på gymnasiet. Det var kul i skolan även om jag hela tiden längtade hem till min älskling. Hösten kom, och vi stod längre inte ut i den lilla lägenheten på DeWijks väg. Christian bestämmde sig för att flytta.

slutet
Oktober och november flg förbi utan att jag ens minns vad som hände. men underbart det var det. December stod för dörren och christians lägenhet var nu fylld med banankartonger. det var inte lätt att bo där. Men som tur var fick vi flytta tidigare och den 15 december bar det iväg. En helt underbar lägenhet. vi trivdes. Jag längtade efter julen och pyntade med gran, ljusstake och tomtar. Julklappar inhandlades. och helt plötsligt var det julafton. Den firades först hemma hos oss, christian och familj åt julbord och bytte klappar. Familjen iväg till mormor och Christian tills sin familj. Det kom ingen tomte iår, men julklappar det fick jag. Framåt kvälle bar det av till Christians familj med ännu mer julklappar. Juldagen, annandagen gick och kom utan att jag ens lade märke till dom. Och snart är det nya året här, 2007 med massa möjligheter, kärlek och lycka.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Niiice :) Idag ska jag skriva min årskrönika...

Ha det fint

Postat av: jossan

DU vet väl om att vi var på cypern efter gbg inte innan? sen glömde du min födelsedag:(

2006-12-30 @ 12:03:49
Postat av: Sanna

Jossan: japps, jag var lite osäker på i vilken ordning allt hände:O

Fredrik: ååh, ser jag framemot.=)

2006-12-30 @ 14:09:38
URL: http://saannaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback